كاسپين كاسپين .

كاسپين

غذاهايي كه براي داشتن رابطه جنسي بهتر بايد بخوريد

براي سال‌ها، محققان و افراد عادي به طور يكسان خاطرنشان كرده‌اند كه وقتي شخصي شريك زندگي خود را از دست مي‌دهد، خطر مرگ و مير او به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌يابد.

در گذشته، ما ممكن بود از اين به عنوان مرگ ناشي از يك قلب شكسته ياد كنيم. اين پديده چندين دهه است كه مورد بررسي قرار گرفته است.

براي مثال، محققاني كه از داده‌هاي يك جمعيت فنلاند استفاده كردند، يافته‌هاي خود را در سال 1987 منتشر كردند. آنها دريافتند كه "با همه علل طبيعي، مرگ و مير در طول هفته اول پس از مرگ همسر بيش از دو برابر ميزان مورد انتظار بود."

مطالعه ديگري كه در سال 1995 منتشر شد، به اين نتيجه رسيد كه پس از مرگ همسر، مرگ و مير "به طور قابل توجهي در مردان و زنان افزايش يافته است." اين افزايش 7 تا 12 ماه پس از سوگواري بارزتر بود.

اگر به تقويت سيستم ايمني خود فكر مي كنيد، كپسول پاورفيت  يكي از محصولاتي است كه مي­تواند به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات بيشتر و تهيه اين محصول به داروخانه اينترنتي مراجعه كنيد.

سوگواري و سيستم ايمني بدن

اكنون، يك نشريه ادبي تلاش كرده است تا يافته‌هاي قبلي را با هم پيوند دهد تا تصوير واضح‌تري از اين پديده ايجاد كند. به طور خاص، نويسندگان به اين موضوع علاقه داشتند كه چگونه سوگ و سوگواري ممكن است بر سيستم ايمني تأثير منفي بگذارد و در نتيجه خطر مرگ و مير را افزايش دهد.

نويسندگان، از دانشگاه آريزونا، در توسان، مقاله خود را در مجله Psychosomatic Medicine منتشر كردند.

محققان يك بررسي سيستماتيك از تحقيقات منتشر شده از سال 1977 تا كنون انجام دادند. در مجموع، 33 مطالعه درجه مورد نظر براي تجزيه و تحليل را داشتند و دانشمندان بر 13 مورد تمركز داشتند كه از بالاترين كيفيت برخوردار بودند.

وقتي از نويسندگان پرسيده شد كه چرا اين تحقيق را انجام داده‌اند، يكي از آنها يعني ليندزي نولز توضيح داد كه «شواهد قوي وجود دارد كه سوگ همسر باعث افزايش عوارض و خطر مرگ زودهنگام در زنان بيوه مي‌شود. با اين حال، ما هنوز كشف نكرده ايم كه چگونه استرس ناشي از سوگ بر سلامتي تأثير مي گذارد.

در اواخر دهه 1970 بود كه دانشمندان شروع به بررسي نقش سيستم ايمني در افزايش خطر مرگ و مير پس از سوگ كردند.

مقاله اي كه در سال 1977 در The Lancet منتشر شد، ادعا مي كند كه اولين مقاله اي است كه يك ناهنجاري در عملكرد سيستم ايمني بدن را پس از سوگ اندازه گيري مي كند.

در صورتي كه مشكلات خواب داريد مي توانيد از *** زير زباني واناتونين ملاتونين نورم لايف استفاده كنيد. ملاتونين نوعي هورمون است كه توسط بدن نيز توليد مي شود و خواب را تنظيم مي كند.

بررسي جديد شواهد

دانشمندان تشخيص دادند كه در افرادي كه سوگوار شده‌اند، سطوح التهاب افزايش پيدا كرده، بيان ژن سلول‌هاي ايمني بدن دچار مشكل شده و پاسخ‌هاي آنتي‌بادي به چالش‌هاي ايمني كاهش يافته است.

همه اين تغييرات هنگام تلاش براي درك اينكه چرا افرادي كه سوگوار شده‌اند در معرض خطر بيشتري براي مرگ هستند، مهم هستند. به عنوان مثال، دانشمندان از قبل مي‌دانند كه التهاب مزمن در طيف وسيعي از بيماري ها، از جمله چاقي، بيماري قلبي و ديابت نقش دارد.

نويسندگان همچنين به اين نتيجه رسيدند كه بين تأثيرات روانشناختي سوگواري - مانند غم و اندوه و افسردگي - و تأثير شديد سوگواري بر عملكرد سيستم ايمني ارتباط وجود دارد.

اين نوع تحقيق مهم است. هنوز فضايي از رمز و راز در مورد موضوع وجود دارد، بنابراين هر بينش جديدي حياتي است. دانشمندان مي‌دانند كه غم و اندوه خطر مرگ زودهنگام را افزايش مي‌دهد، بنابراين درك آنچه كه بر اساس فيزيولوژيكي اتفاق مي‌افتد مي‌تواند به راهنمايي پزشكان در مورد نحوه رفتار با اين افراد در آينده كمك كند.

اگرچه اين خط تحقيق سابقه طولاني دارد، اما هنوز شكاف هاي زيادي وجود دارد كه دانشمندان بايد با تحقيقات جديد پر كنند.

همانطور كه نويسندگان توضيح مي دهند، نياز زيادي به مطالعات طولي بزرگ وجود دارد. به عنوان مثال، اگر محققان بتوانند مشخصات ايمني فرد را قبل از وقوع سوگ و در سراسر عواقب آن ارزيابي كنند، اين امر عمق اطلاعات بسيار مورد نياز را ارائه خواهد كرد. البته اين رويكرد به منابع زيادي نياز دارد.


برچسب: سوگواري چگونه بر سيستم ايمني بدن تأثير مي گذارد؟،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۹:۰۴ توسط:كاسپين موضوع: نظرات (0)