كاسپين كاسپين .

كاسپين

آهنگ جديد فرشاد آزادي به نام «يادي و خير»

متن آهنگ يادي و خير فرشاد آزادي

يادي و خير نم نميله واران

شان و شان يك و ناو خياوان

و وختي چيد دنيام كرديده زندان

هر وخت واري واران كفمه ياد جاران

قراري بي تا روژ قيامت تا ابد و پام بنيشي

قرار نيو هركه هاته دورد و دور عشقم خط بكيشي

حساو كرديوم و بان وفاي تو

نيشتم كسي بايده جاي تو

 

كاش بزاني اي شويله چني دلم تنگ بو اري تو

يادي و خير نم نميله واران

شان و شان يك و ناو خياوان

و وختي چيد دنيام كرديده زندان


هر وخت واري واران كفمه ياد جاران

درد دلم هرشو و بي دنگ نيوسم و بان بخار شيشه

مه جاي و ناو قلب تو نيرم هايده ناو قلبم هميشه

رفيق ديور و ژان و دردم باو بيون چه كرديده و گردم

و چه جاي اي شهره گم بيوم و كوره و شوند بگردم

يادي و خير نم نميله واران

شان و شان يك و ناو خياوان

و وختي چيد دنيام كرديده زندان

هر وخت واري واران كفمه ياد جاران

 

https://musicdel.ir/single-tracks/193468/#gsc.tab=0


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۰:۵۳ توسط:كاسپين موضوع: نظرات (0)

آموزش پاكسازي پوست در ساري

پوست صورت يكي از مهم ترين قسمت هايي است كه به راحتي زيبايي و اعتماد به نفس فرد را تحت تاثير قرار مي دهد. بنابراين مي توان گفت كه بايد مجدانه مديريت و مديريت شود. اما چگونه؟ در واقع مراقبت و نگهداري از پوست صورت يكي از اصلي ترين وظايفي است كه هر فردي بايد به صورت كاملا روتين و مستمر انجام دهد. پاكسازي پوست يكي از بهترين روش ها و روش هاي مراقبت و درمان پوست است كه مي تواند پوست صورت شما را به طور كامل پاكسازي كند. حالا ممكن است يك سوال پيش بيايد. پاكسازي پوست چيست؟ چگونه مي توانم با اين روش پوستم را كاملا پاك كنم؟ آيا شما ساكن ساري هستيد و دوست داريد در موثرترين آموزش پاكسازي پوست در ساري (مازندران) براي اين درمان پوستي ثبت نام كنيد و اصول پاكسازي صورت را براي ورود سريع به بازار كار بياموزيد؟

اگر پاسخ شما به اين سوالات مثبت است، توصيه مي كنم تا پايان با من همراه باشيد تا با پاكسازي، اصول پاكسازي پوست، فوايد آن و بسياري موارد ديگر آشنا شويد.

 

پاكسازي پوست چيست؟

پاكسازي پوست يكي از تكنيك ها و روش هاي عملي و اثبات شده براي پاكسازي كامل سطح پوست از تمامي آلودگي ها و چربي هاي اضافي است. به همين دليل با مراقبت و درمان مداوم پوست صورت به پوستي جوان، شاداب و لطيف دست خواهيد يافت كه در پاكسازي پوست ساري به طور كامل و كامل به آن توجه مي شود. براي ثبت نام در حرفه اي ترين دوره هاي آموزشگاه پاكسازي پوست در ساري مي توانيد با من تماس بگيريد.

 

انواع پوست خود را بشناسيد!

اولين قدم در راه پاكسازي و شادابي پوست اين است كه قبل از شروع اين درمان با يك متخصص پوست و مو مشورت كنيد كه نوع پوست شما و نحوه مراقبت از آن را مي شناسد. دوره آموزشي صورت پوست Surrey اين موضوع را به طور مفصل پوشش مي دهد. انواع پوست عبارتند از:

پوست چرب: اين نوع پوست با منافذ باز و جوش همراه است و معمولا كمي چرب و براق است.

پوست خشك: اين نوع پوست با جوش ها و منافذ ريز همراه است و مقداري كشش روي پوست احساس مي شود.

پوست مختلط: قسمت U صورت (كناره هاي لب ها و زير چشم ها) و قسمت T صورت (پيشاني و چانه چرب) خشك است، سطح پوست سفت مي شود.

پوست هاي خشك و حساس: اين نوع پوست ها از تمام ويژگي هاي پوست خشك بهره مند هستند، اما تفاوت آن ها در اين است كه بيشتر در معرض عفونت هستند و حساسيت بيشتري دارند.

 

هدف از پاكسازي پوست چيست؟

سلول هاي مرده به طور كامل از سطح پوست پاك مي شوند.

چربي هاي اضافي و ناخالصي هاي موجود در بافت پوست حذف مي شوند.

مرطوب كننده، گردش خون را افزايش مي دهد و پوست را تغذيه مي كند

 

فوايد پاكسازي صورت چيست؟

پوست صورت كاملا تميز است.

سفت كردن بافت پوست صورت كمك مي كند.

روند پيري پوست صورت را معكوس مي كند.

پاكسازي پوست شما را نرم و جوان مي كند.

پف زير چشم، آكنه، سياهي دور چشم و غيره را مي توان كاهش داد.

از بخور براي باز كردن منافذ روي پوست استفاده مي شود تا آكنه، جوش و غيره ايجاد شود.

پاكسازي فوايد زيادي دارد كه در اين قسمت به برخي از آنها پرداخته مي شود. اگر مي خواهيد تمام فوايد پاكسازي را بدانيد. توصيه من اين است كه علاوه بر آشنايي با فوايد پاكسازي، در دوره پاكسازي صورت در ساري شركت كنيد. شما همچنين مي توانيد ياد بگيريد و به معلمان نيز آموزش دهيد.

 

آيا شستشوي پوست و صورت عوارضي دارد؟

برخي از افراد براي آرايش موهاي خود به آرايشگاه ها و سالن هاي زيبايي مراجعه مي كنند. خوب است بدانيد فردي كه تميز كننده را انجام مي دهد اطلاعات كافي و دقيقي در مورد اين ناحيه ندارد و از محصولات و مواد مراقبتي نامناسب و با كيفيت استفاده مي كند كه باعث ايجاد مشكلات پوستي مانند عفونت، حساسيت پوستي و ... مي شود. . پوست seed پس براي پاكسازي پوست بايد سراغ بهترين پاك كننده و رايحه صورت رفت.

اما اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه مي خواهيد در اين زمينه وارد بازار كار شويد، پيشنهاد مي كنم در جامع ترين دوره مراقبت از پوست صورت در ساري ثبت نام كنيد و با گذراندن اين دوره بتوانيد به عنوان يك متخصص نظافت در در اسرع وقت. وارد بازار كار شويد و درآمد كسب كنيد. https://fatemehhabashi.com/skin-cleansing-courses-in-sanandaj/

 

نكات مهم بعد از پاكسازي پوست

از كرم ضد التهاب يا كمپرس سرد استفاده كنيد.

از ضربه زدن و لمس بيش از حد پوست خودداري كنيد.

ميوه ها و سبزيجات بيشتري را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد.

تا چند روز پس از پاكسازي صورت خود را به هيچ وجه واكس نزنيد و بانداژ نكنيد.

تا حد امكان از رفتن به مكان هاي گرم مانند استخر كه باعث تعريق مي شود خودداري كنيد.

 

آيا بعد از اتمام آموزش پاكسازي پوست در ساري مي توان پاكسازي را انجام داد؟

بله، پس از اتمام فرآيند دباغي در ساري، مي توانيد مقدار زيادي چرم را با دست تميز كنيد و درآمد خوبي كسب كنيد. بنابراين براي ثبت نام در بهترين آموزشگاه پاكسازي صورت در ساري، با من تماس بگيريد تا بتوانم شما را فراتر از پيوستن به بهترين آموزشگاه پاكسازي صورت در ساري راهنمايي كنم.

https://fatemehhabashi.com/skin-cleansing-courses-in-shahrekord/

بعد از دوره شبيه سازي در سراي چه كارهايي مي توان انجام داد؟

با كمي دقت و پشتكار، گوش دادن به دستورات آموزش پاكسازي پوست سالي و انجام صحيح تمرينات دوره، مطمئن باشيد كه در كمترين زمان وارد عرصه پاكسازي و انجام كارهاي صورت خواهيد شد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۴:۱۰ توسط:كاسپين موضوع: نظرات (0)

خواص عدس براي كودكان، ديابت، لاغري + كم خوني

خواص عدس قرمز، سبز، نارنجي و مزاياي آن براي پوست، قلب، كرونا و تمامي ديگر موارد را در اين قسمت به صورت كامل و مفصل بيان مي‌كنيم. عدس يكي از اصلي‌ترين حبوبات مصرفي در سبد غذايي مردمان جهان است كه مي‌تواند به سرعت آماده شده و از سوي ديگر ارزش غذايي خوبي از جمله پروتئين، فيبر و ساير مواد معدني را براي شما فراهم كند. در اين زمينه با ما باشيد تا به بررسي مزايا و فوايد انواع عدس بپردازيم.

 

خواص عدس قرمز
عدس قرمز يكي ازمواد غذايي است كه شايد كمتر ديده باشيد و به نام‌هاي عدس نارنجي، دال عدس (نام آن در ايران) يا عدس قرمز شناخته مي‌شود. اين ماده و انواع ديگر آن كه مي‌خواهيم در اين قسمت به آن بپردازيم، يكي از مواد غذايي خوشمزه و پرخاصيتي است كه مي‌تواند به ويژه براي زناني كه باردار هستند، مناسب باشد. از جمله انواع خواص عدسي قرمز مي‌توان گفت:جوان ايراني (irjavan.com)

سلامتي قلب و عروق: اولين مورد از خواص عدس قرمز در رباطه با پيشگيري آن از مشكلات قلبي است كه ناشي از داشتن ويتامين‌هاي ب9، منيزيم در اين ماده مي‌باشد. اين مواد در سلامتي ديواره‌هاي سرخگ مفيد هستند و به اين ترتيب از مشكلات قلبي جلوگيري خواهد كرد. همچنين شما مي‌توانيد از منيزيم آن براي كمك در عملكرد بهتر سرخرگ‌ها و سياه‌رگ‌ها استفاده كنيد كه باعث مي‌شود تا در تامين اكسيژن و گردش خون در بدن به شما كمك شود. توجه كنيد كه يكي از مشكلاتي كه منجر به حمله قلبي مي‌شود، كمبود ماده منيزيم است.
تامين فيبر: مورد ديگر از خواص عدس قرمز، تامين فيبر است. اين مزيت باعث مي‌شود تا به بدن شما كمك شود مواد زائد سريع‌تر تخليه گردند.
عدم چاقي: در مورد عدس قرمز بايد بدانيد كه اين ماده چربي كمي دارد و به همين علت منجر نخواهد شد تا در شما اضافه وزن ايجاد شود. اين ماده در حالت كلي يك مواد غذايي بهينه براي كاهش وزن شناخته مي‌شود؛ چراكه مي‌تواند در عملكرد گوارشي بدن شما بسيار مفيد باشد.


سلامتي و جلوگيري از پير شدن پوست: اين ماده با داشتن ميزان بسيار زيادي از آنتي اكسيدان، مي‌تواند به شما كمك كند تا از مشكلات و آسيب‌هاي احتمالي كه براي پوست ايجاد مي‌شود، جلوگيري نماييد. شما مي‌توانيد براي اين كار از يك ماسك خانگي صورت تركيبي از زردچوبه، عدس قرمز، ليمو براي روشن كردن پوست خود استفاده كنيد.
توجه كنيد كه دال عدسي به طور مشخص مزاج دقيقي براي آن تعيين نشده است و گروهي آن را سرد و ديگران آن را گرم مي‌دانند. در مورد ارزش غذايي عدس قرمز در اين بخش هم مي‌توان به جدول زير اشاره كرد:

نوع ماده مقدار / ارزش ماده
چربي 0.4 گرم (شامل 0.1 چربي اشباع نشده، 0.2 چربي اشباع شده و 0.1 چربي تك اشباع نشده)
سديم 2 ميلي گرم
پتاسيم 369 ميلي گرم
كربوهيدرات 20 گرم
فيبر غذايي 8 گرم
قند 1.8 گرم
پروتئين 9 گرم
ويتامين‌هاي C تامين 2 درصد از نياز روزانه
آهن تامين 18 درصد از نياز روزانه
كلسيم تامين 1 درصد از نياز روزانه
ويتامين B6 تامين 10 درصد از نياز روزانه
منيزيم تامين 9 درصد از نياز روزانه

 

خواص عدس سبز
مدل ديگري از انواع عدس‌ها، عدس سبز است كه مصرف آن در كنار عدس قهوه‌اي رايج است. پيش از بررسي خواص عدس سبز، اجازه دهيد نگاهي كوتاه به معرفي انواع عدس داشته باشيم:

 

كوكا: عدس‌هاي سبز، سياه و نارنجي هستند كه طعم خوشمزه‌اي داشته و مي‌تواند كم كالري باشد.
عدس سياه: از جمله عدس‌هايي است كه اندازه آن ريز مي‌باشد و داراي آنتي اكسيدان آنتوسيانين در مقدار خوبي مي‌باشد.
عدس نارنجي (دال عدس – عدس قرمز): اين نوع عدس از مواد مختلفي تشكيل شده است كه شامل پروتئين، اسيد آمينه، فولات، مواد معدني و نيز ويتامين B1 و فيبر رژيمي است.
عدس سبز: مورد ديگر از انواع عدس‌ها، عدس سبز است كه از جمله منابع غني آن مي‌توان به آهن، منيزيم و نيز ميزان زيادي آنتي اكسيدان اشاره كرد.


حال در مورد خواصي كه عدس سبز دارد بايد گفت:

خطر ابتلا به برخي بيماري هاي مزمن را كاهش مي‌دهد: مطالعات نشان مي‌دهد كه خوردن منظم عدس خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن مانند ديابت، چاقي، سرطان و بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد. اين نمونه از انواع خواص عدس سبز را بايد مديون غني بودن آن از تركيبات گياهي محافظ به نام فنل است. عدس از آن جمله حبوباتي است كه در رده مواد حاوي فنل دسته‌بندي شده است؛ پس جاي تعجب نيست كه در ميان خواص عدس بتوان موارد مرتبط با اثرات آنتي اكسيداني، ضد باكتري، ضد ويروسي و ضد التهابي را مشاهده كرده و اين‌ها نيز مي‌تواند از قلب محافظت كند.
از دستگاه گوارش حمايت كنيد: عدس به ويژه سرشار از فيبر پري بيوتيك است (پري بيوتيك نوعي فيبر غيرقابل هضم در بدن است كه مي‌تواند به تقويت ارگانسيم‌هاي دستگاه گوارش كمك كند). اين ماده عملكرد گوارشي را تقويت مي‌نمايد و باكتري‌هاي مفيد روده را كه براي سلامتي ما بسيار مهم هستند، مي‌سوزاند. شما مي‌توانيد با داخل كردن فيبر در رژيم غذايي خود از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ بكاهيد.


سلامت قلب: عدس سرشار از فيبر، فولات و پتاسيم است و آن را به گزينه‌اي عالي براي قلب و كنترل فشار خون و كلسترول تبديل مي‌كند. اين دسته از مواد همچنين منبع آهن و ويتامين B1 انرژي‌زا هستند كه به حفظ ضربان قلب ثابت كمك مي‌كند.
كمك در مديريت سطح قند خون: حبوبات و عدس نيز از اين قاعده مستثني نيستند و داراي شاخص گليسمي پايين (GI) هستند كه سرعت آزاد شدن انرژي آنها را در جريان خون كاهش مي‌دهد. اين مورد از مزايا و خواص عدس مي‌تواند به بهبود مديريت قند خون كمك ‌كند. همچنين محتواي بالاي فيبر باعث مي‌شود تا حس سيري ايجاد شده و اين كار مي‌تواند در كنترل اشتهاي افراد كمك ‌كند.
منبع پروتئين گياهي: عدس يك منبع غني از پروتئين است كه آن را جايگزين خوبي براي گوشت يا ماهي مي‌كند. تقريبا يك سوم كالري عدس از پروتئين تأمين مي‌شود كه باعث مي‌گردد تا اين ماده از نظر وزني در بين حبوبات يا مغزهاي آجيلي به عنوان سومين ماده سرشار از پروتئين شناخته شود. مانند ديگر حبوبات، عدس سبز داراي اسيد آمينه ضروري (از جمله متيونين و سيستئين) است. در تركيب عدس با غلاتي از جمله برنج يا گندم شما مي‌توانيد اين مقدار نياز بدن را كاملا برطرف كنيد.
ارزش غذايي عدس سبز به شرح زير مي‌باشد:

نوع ماده مقدار / ارزش ماده (در 100 گرم)
كالري 352 كيو كالري
آهن 6.51 ميلي گرم
روي 3.27 ميلي گرم
پتاسيم 677 ميلي گرم
فسفر 281 ميلي گرم
كلسيم 35 ميلي گرم
كربوهيدرات 63.35 ميلي گرم
پروتئين 24.63 ميلي گرم
فيبر 10.7 ميلي گرم
خواص عدس نارنجي
همانطور كه گفتيم، عدس نارنجي كه به آن عدس دال يا عدس قرمز هم گفته ميشود، يكي از مواد غذايي است كه خواص مختلفي دارد و بخشي از آنها در بخش اول بيان شد. همچنين در مورد خواص اين ماده بايد گفت:

تقويت بينايي: شما مي‍توانيد براي تقويت قدرت بينايي خود و نيز جلوگيري از مشكلاتي مانند تنبلي چشم و ناراحتي‌هاي آن از اين عدس استفاده كنيد. در واقع مزيت عدس در اين حالت، وجود كاروتن آن است كه در ميوه‌هاي نارنجي رنگ وجود دارند.
كاهش قند خون: مورد ديگر از انواع خواص عدس نارنجي، مناسب بودن آن براي قند خون است كه در اين حالت شما مي‌توانيد با خوردن آن به ميزان 60 گرم در روز، از طريق فيبر آن كه در كاهش بالا رفتن قند خون موثر است، استفاده نماييد.
تغذيه مناسب در بارداري: مورد ديگري كه از انواع خواص عدس نارنجي مي‌توان بيان كرد، استفاده از ن در بارداري است كه به زنان با آهن كم كمك مي‌كند. شما مي‌توانيد با مصرف آن در دوره شيردهي هم بريا افزايش شير و تغذيه نوزاد اقدام كنيد.
در كنار تمامي اين موارد بهتر است مصرف اين ماده براي كساني كه نفخ و يا ناراحتي گوارشي دارند كمتر و با احتياط مصرف گردد.

 

خواص عدس براي چشم
در مورد خواصي كه عدس مي‌تواند براي چشم‌ها داشته باشد نيز موارد مختلفي بيان شده است كه در ادامه مطلب به آن مي‌پردازيم:

استفاده از عدس به صورتي كه سوزانده شود و بر روي چشم‌ها ماليده گردد مي‌تواند سبب از بين رفتن خارش چشم‌ها گشته و مفيد باشد.
از سوي ديگر توصيه شده است كه از خوردن بيش از حد اين ماده جلوگيري گردد؛ چراكه مي‌تواند قدرت ديد در چشم‌ها را كم بكند و نيز سبب خواب آشفته گردد.
استفاده از عدس در كودكان مي‌تواند از تنبلي چشم آنها جلوگيري كند. بنابراين شما مي‌توانيد به طور مرتب در برنامه ماهانه كودكان خود از عدس استفاده كنيد كه در داشتن چشماني قوي به آنها كمك خواهد كرد.
همچنين از پيامبر نقل شده است كه عدس مي‌تواند سبب اشك آور شدن چشم شود.
با توجه به اين مطالب بايد در نظر بگيريد كه استفاده مناسب از عدس براي چشم مناسب بوده ولي در صورت زياده روي مي‌تواند آسيب زننده باشد.

 

فوايد عدس براي كرونا
جالب است بدانيد كه در قرآن و روايات نيز از عدسي به عنوان ماده‌اي كه درمان كننده بيش از 70 نوع بيماري است نام آورده شده است كه از سوي علما و نيز طب سنتي مطالب مختلفي راجع به آن بيان شده است. از جمله خواص عدس براي بيماري كرونا بايد گفت:

بنابر مطالعات انجام شده، لكتين‌هاي موجود در عدس هندي كه با نام دال عدس شناخته مي‌شود مي‌تواند براي جلوگيري از اين بيماري مفيد باشد. اين تحقيق كه در اواسط سال 1400 بيان شد، تشخيص داد كه لكتين عدس كه بر انتهاي گليكانهاي اليگمانوز و GlcNAc وصل مي‌شود مي‌تواند در برابر سويه‌هاي جهش يافته مناسب باشد. در واقع اين ماده لكتين در جلوگيري از متصل شدن تريمر S و ACE2 موثر است و مي‌تواند باعث مهار كرونا در همان مراحل اوليه شود.
از سوي ديگر سازمان جهاني بهداشت توصيه كرده است كه بايستي عادات و رژيم‌هاي غذايي افراد بايد شامل انواع مختلفي از مواد غذايي از جمله حبوباتي مانند نخود، لوبيا و عدس و همچنين شامل سبزيجات و مغزها و غله باشد. در اين مورد بيان شده است كه انسان‌ها بايد در حدود 400 گرم روزانه از اين مواد را ميل كنند.
استفاده از فيبرهايي كه الياف آنها خوراكي است به طور مثال نشاسته مقاوم، لوبيا و عدس مي‌تواند در تغذيه باكتري‌هاي خوب كمك نمايد. اين دسته از حبوبات مانند نخود، عدس و لوبيا به راحتي قابل تهيه و فراهم شدن هستند (كه از قديم از اين رو به عنوان گوشت براي فقرا شناخته مي‌شدند) و مي‌توانند از نظر سلامتي براي افراد بسيار مفيد باشند.

 

خواص عدس براي كودكان
از جمله فوايدي كه عدس براي كودكان مي‌تواند داشته باشد، بايد گفت:

عدس مي‌تواند با داشتن ويتامين‌هاي مختلف از جمله B1, B2, PP, C, A براي كودكان بسيار مفيد و مغذي باشد.
از سوي ديگر، استفاده از اين نوع ماده مي‌تواند جهت دفع سم براي كودك مناسب باشد.
شما مي‌توانيد از آن به عنوان يك ماده واقعا مفيد در كودكي براي تقويت بينايي كودكان استفاده كنيد اما همانطور كه اشاره شد مقدار مناسبي مصرف نماييد.
از جمله خواص عدس و مزاياي آن همچنين بايد به موارد ديگري از جمله رفع كم خوني، افزايش سطح فعاليت مغز، عضله سازي، تقويت مو، كم خوني (رفع)، تقويت قلب، درمان بيماري‌هاي گوارشي، جلوگيري از سرطان و غيره اشاره كرد.
انواع مختلفي از غذاها با عدس براي كودكان پخته مي‌شود كه مي‌توانيد از مواردي همچون عدس پلو براي تقويت كودكان، عدس براي رفع كم خوني و نيز بيشتر كردن سطح فسفر، سوپ عدس براي تامين ويتامين، آهن و زينك، سالاد عدس استفاده نماييد.

 

خواص عدس براي مردان
در مورد فوايدي كه عدس مي‌تواند براي مردان داشته باشد مي‌توان گفت:

بنا به تحقيقاتي كه انجام شده است، اينطور گزارش شده كه رژيم غذايي مردان فاقد موادي مانند منيزيم، ويتامين E, D, A, C و نيز فيبر و پتاسيم در غالب موارد است و مصرف عدسي مي‌تواند اين مورد را برطرف كند.
عدس مي‌تواند با داشتن كالري و چربي كمتري كه دارد، به عنوان يك پروتئين گياهي در عضله سازي مردان هم موثر باشد.
شما مي‌توانيد براي كاهش قند خون و پيشگيري از ديابت هم از عدس استفاده كنيد. استفاده از عدس مي‌تواند تا 4 ساعت بعد از اتمام غذا در روند واكنش قند خون موثر باشد.
مزيت ديگري كه عدس دارد، آن است كه اگر فردي در كاهش سطح كلسترول بد خون يا LDL دچار است، مي‌تواند از آن كمك بگيرد و مواردي مانند التهاب در آرتريت يا حمله‌هاي قلبي را كاهش دهد.
جالب است بدانيد كه استفاده از عدس در كساني كه 4 بار يا بيشتر از اين وعده در هفته استفاده مي‌كنند، موجب مي‌شود تا طبق آمارها تا 22 درصد در ابتلا به مشكلات قلبي و عروقي كاهش يابد.


خواص عدس براي اسپرم
در بين موادي كه مي‌توانند در تقويت اسپرم استفاده شوند، عدس هم بيان شده است. يكي از دسته‌هاي مواد غذايي كه ال آرژينين نام دارند، به عنوان اسيد آمينه هستند كه در باروري مردان موثر مي‌باشند. لوبيا و عدس داراي ال آرژينين هستند. بنا به تحقيقاتي كه انجام شده است، اين مكمل توانسته است ميزان اسپرم را در خرگوش‌ها افزايش دهد ولي بايد به اين نكته توجه كنيد كه استفاده از آن مي‌تواند در روند جنبش و حركت اسپرم تاثيرات نامطلوبي گذاشته و حركت اسپرم‌ها را كاهش دهد.

همچنين توصيه شده است كه استفاده از سويق عدس مي‌تواند به همراه روغن زيتون بر توان جنسي افراد موثر باشد. همچنين اين ماده به لحاظ داشتن اسيد فوليك (فولات) در باروري مردان موثر و مفيد است. در واقع يكي از دلايلي كه مي‌تواند موجب ناهنجاري كروموزومي در مردان شود، كاهش يا كمبود اسيد فوليك است كه به همين جهت از جمله خواص عدس مي‌توان به تقويت اسپرم مردان هم اشاره كرد.

 

خواص عدس براي سرماخوردگي
سرماخوردگي يكي از بيما‌ري‌هاي فصلي رايج در پاييز و زمستان است كه يكي از بهترين مواد مغذي در اين دوره، غذاهاي مايع و آبكي هستند. انواع مختلفي از غذاها وجود دارد كه در اين دوره به صورت متداول مصرف مي‌شود كه عدسي يكي از اين موارد هست. اما جداي از مايع بودن اين نوع ماده كه در قالب عدسي و خوراك لوبيا هم پخته مي‌شود، در مورد خواص عدسي براي سرماخوردگي مي‌توان به چند نكته اشاره كرد:

اولين نكته آن است كه شما مي‌توانيد از اين ماده با داشتن پروتئين، آهن و نيز مواد مغذي معدني براي تقويت بدن خود در مقابل سرماخوردگي به خوبي استفاده كنيد.
يكي از موارد مفيد براي اين بيماري، غرغره كردن آب عدس يا انار (اينجا منظور از آب عدس، آبي است كه عدس در آن پخته شده است) مي‌باشد كه در صورت زياد شدن ترشحات به حلق انجام مي‌گردد.
همچنين در اين خصوص بيان شده است كه نبايستي عدسي به مقدار زياد مصرف شود، اما مي‌توان در مقدار كم از آن در آش گشنيژ نيز به خاطر خواص كاهندگي تب استفاده نمود. شما مي‌توانيد از آش گرم براي اين دوره از بيماري خود استفاده نماييد.

 

خواص عدس براي سرطان
فيبر غذايي، نشاسته مقاوم، و تركيبات فنلي موجود در حبوبات، همگي مي توانند از رشد باكتري‌هاي روده (ميكروبيوم) تقويت كننده سلامتي حمايت كنند. البته بايد توجه داشت كه براي درك اينكه چگونه تفاوت‌هاي فردي و اشكال مختلف اين تركيبات به محافظت در برابر سرطان كمك مي‌كند، تحقيقات بيشتري مورد نياز است.

شواهد و تحقيقات نشان دهنده اين مورد است كه استفاده از غذاهايي كه حاوي اين ماده هستند از جمله عدسي، مي‌توانند در كاهش مشكلات زير موثر باشند:

 

سرطان روده بزرگ
افزايش وزن، اضافه وزن و چاقي
همچنين بايد توجه داشت كه شواهد نشان مي‌دهد چربي اضافي بدن خطر ابتلا به حداقل 12 سرطان مختلف را افزايش مي دهد. استفاده از اين ماده به واسطه وجود فيتواستروژن و نيز آنتي اكسيدان‌هاي مختلفي كه دارد، مي‌تواند در جلوگيري از سرطان به شما كمك نمايد. شما مي‌تواند از آن براي جلوگيري از سرطان پروستات و سينه كمك بگيريد.

همچنين در مورد ديگر بيان شده است كه لكتين موجود در اين ماده مي تواند در موادي مانند عدسي و گندم و غيره، كمك كند تا سلول‌هاي سرطاني به مرحله خزان ياخته‌اي وارد شده و مرگ سلولي را تجربه كنند. اين باعث مي‌شود تا جلوي رشد سرطاني اين نوع از سلول‌ها گرفته شود.

در انتها بنا به گفته يكي از متخصص طب سنتي، عدس براي كساني كه مبتلا به سرطان هستند، به علت سودازا بودن آن توصيه نمي‌شود و بايستي آن را در گروه پرهيزات قرار دهند تا از اين مشكل مشكل و جلوگيري از پيشرفت آن جلوگيري شود. البته بنا به گفته اين فرد، اين توصيه به معني منع ديگر افراد از اين ماده و خوراك پرتوصيه شده نيست.

 

خواص عدس براي پوست
در مورد خواص عدس براي پوست بايستي به دو مورد اشاره كرد كه مورد اول شادابي پوست و نيز جوانسازي آن است و اين موارد به علت وجود خواص آنتي اكسيداني عدسي است كه سبب مي‌شود تا چين و چروك كمتر شده و پوست شما شاداب باقي بماند.

 

خواص عدس براي مو
استفاده از عدس به علت مزاياي و منابعي كه دارد، مي‌تواند در ماسك موهاي خانگي نيز استفاده گردد. به طور كلي جالب است بدانيد كه از 15 سالگي به بعد، موها دچار حالت ريزشي مي‌شوند (با توجه به عوامل ديگر از جمله زنتيك و غيره) و بهتر است فكري براي آن بكنيد، از تغذيه مناسب برخوردار باشيد يا ماسك مو استفاده كنيد.

عدس مي‌تواند در ضخم و درخشان‌تر شدن موها به شما كمك كند.
آهن موجود در اين عدسي مي‌تواند سبب شود تا اكسيژن بيشتري دريافت كنيد و اين موجب افزايش رشد مو مي‌گردد.
شما مي‌توانيد با توجه به منبع پروتئين اين گياه، از آن براي تقويت فوليكول مو‌هاي خود استفاده كنيد.
يكي ديگر از مزاياي عدسي به علت وجود آهن، كلسيم و انواع مختلفي از ويتامين‌ها و اسيد آمينه و فسفر است كه همه اين‌ها در كنار هم مي‌توانند براي جلوگيري از ريزش موي شما مناسب باشند.
شما مي‌توانيد از پوره عدس به صورت مستقيم بر روي موها استفاده كنيد كه باعث از بين رفتن شوره سر مي‌گردد.

 

خواص عدس در بدنسازي
به اين مورد در طول متن اشاره كرديم و اينطور بيان شد كه در بين خواص عدسي، شما مي‌توانيد سرشار بودن آن در تامين پروتئين را مشاهده كنيد كه از اين رو عدسي را يك منبع گياهي تامين اين ماده مي‌دانند. با توجه به اينكه عضله سازي بدون پروتئين را نمي‌توان دست كم گرفت و به خوبي انجام داد، بنابراين مي‌توانيد از عدسي در اين راستا استفاده كنيد. توجه كنيد كه اندام‌ها و ماهيچه‌ها براي ترميم و پروتئين خود نياز به عدسي دارند و از سوي ديگر اين ماده با داشتن اسيد آمينه‌هاي موردنياز مي‌تواند در ساخت ماهيچه و عملكرد خوب بدن موردنياز شما باشد.

از طرف ديگر گفتيم كه عدسي چربي و كالري كمي دارد و اين باعث مي‌شود تا دچار چاقي و اضافه وزن بي‌مورد نشويد. شما مي‌توانيد عدسي كمك گرفته و به راحتي آن را انواع غذاهاي رژيمي و وعده‌هاي غذايي خود استفاده كنيد تا احساس سيري را ايجاد و گرسنگي را رفع نماييد.

 

خواص عدس بو داده
در مورد خواصي كه در منابع و مطالب مختلف راجع به نوع بوداده اين ماده بيان شده است بايد گفت:

رفع تشنگي يكي از مزاياي استفاده از عدس بو داده است.
شما مي‌توانيد با استفاده از آرد عدس بوداده از تشنگي جلوگيري كرده و خواص ديگر مانند تقويت معده و نيز خاموش كردن صفرا و كم كردن هيجان (فشار) را استفاده كنيد.
خواص عدس برشته
استفاده از عدس برشته بيشتر به عنوان يك ماده خوراكي و تنقلات به حساب مي‌آيد كه از ان مي‌توانيد براي جايگزيني آجيل استفاده كنيد. در اين حالت در مورد خواص عدس برشته بايد بدانيد كه:

شما مي‌توانيد از آن براي جايگزين آجيل استفاده كنيد كه منجر مي‌شود تا دچار اضافه وزن هم نشويد.
براي استفاده در رژيم غذايي افرادي كه دنبال كاهش وزن هستند مي‌تواند استفاده شود.
شما مي‌توانيد از آن به همراه شير در وعده صبحانه استفاده كنيد كه در اين حالت به يك غذاي كامل تبديل مي‌شود. همچنين مزايا و خواصي كه براي اين نوع عدسي بايد بيان كرد تقريبا همان خواصي است كه براي عدسي بيان كرده‌ايم و چندان تفاوتي ندارند.
استفاده از عدسي برشته براي تامين پروتئين، جلوگيري از خستگي و يا گرسنگي زودرس، تامين فيبر بدن و نيز تقويت مو قابل استفاده است.

 

خواص عدس پلو
عدس پلو يكي ديگر از تركيبات خوشمزه به همراه برنج است كه از خواص آن به صورت خلاصه بايد گفت:

منبع انرژي به واسطه برنج
كنترل فشار خون
مراقبت از پوست
جلوگيري از آلزايمر
جلوگيري از كلسترول
جلوگيري از سرطان
تامين پروتئين
منبع پتاسيم
عدس موجود در اين خوراك مي‌تواند مسكن حدت و كاهنده گرما و تب باشد
آيا عدس لاغر مي‌كند؟
يكي از پرتكرارترين سوالاتي كه در رابطه با عدس بيان مي‌شود، سوال در مورد لاغر كنندگي آن است كه بايستي در اين خصوص به نكات زير توجه كنيد:

فيبر و كاهش اشتها: همانطور كه گفته شده است، فيبر يكي از اجزاي تشكيل دهنده عدس است كه مي‌تواند به شما كمك كند تا زماني كه عدسي ميخوريد با اشتهاي كمتر، ميزان مصرف غذا را كاهش دهيد.
كاهش عملكرد گوارش: در ادامه خاصيت بالا عدس مي‌تواند عملكرد بهتر و كمتري را براي دستگاه گوارش رقم بزند كه در لاغري موثر خواهد بود.
زينك و مقابله با ريزه خواري: مورد ديگري كه بايد به آن در بين خواص عدس توجه شود، اين است كه عدس داراي زينك است و مي‌تواند از ريزه خواري بين وعده‌هاي غذايي جلوگيري كند. ورزشكاران مي‌توانند از عدسي براي پرهيز از شل شدن ماهيچه‌ها و عضله‌سازي بهره ببرند.
مزاياي ديگر: استفاده از عدس در رژيم غذايي مي‌تواند در كنار خواص لاغري آن براي كم خوني، جلوگيري از ريزش مو و پيري زودرس هم مفيد باشد.

 

آيا عدس براي كم خوني مفيد است؟
كم خوني يكي از مشكلات و معضلاتي است كه نام آن همواره با يك واژه ديگر يعني فقر آهن گره خورده است. تغذيه نادرست و كم و گياخواري مي‌توانند موجب جذب كمتر آهن شود. ممكن است بپرسيد ربط آهن با كم خوني چيست؟ در پاسخ به اين سوال يكبار براي هميشه بايد بدانيد كه آهن در ساخت هموگلوبين خون موثر است كه مي‌تواند به اكسيژن رساني و رفع علائم كم خوني منجر شود.

عدس هم يكي از بهترين موادي است كه مي‌توان آن را در بين ساير حبوبات با بيشترين آهن دانست و با توجه به اين مورد از خواص عدس، مي‌توان بر روي اين ماده به عنوان يكي از بهترين منابع تامين كم خوني حساب باز كرد و خواص عدسي را براي كم خوني مفيد دانست.

 

آيا عدس براي ديابت مفيد است؟
راجع به مورد ديگر از خواص عدس در رابطه با ديابت اين چنين بيان مي‌شود كه عدس به علت داشتن فيبر بيشتر و نيز شاخص قندي پاييني كه دارد، مي‌تواند در كاهش چربي خون و نيز كاهش قند خون به عنوان يك عنصر مفيد استفاده شود. خواص عدس در اين زمينه براي بيماران ديابتي منجر خواهد شد تا در جذب و نيز هضم قند بهتر عمل كنند.

 

خواص طب سنتي و اسلامي براي عدس
موارد متعددي از خواص عدس بيان شده است كه مي‌توان در طب سنتي و اسلامي بيان كرد. از جمله اين موارد بايد گفت:

از امام جعفر صادق (ع) بيان شده است كه عدس مي‌تواند براي رفع عطش و تشنگي به خصوص در فصل گرما مفيد باشد. اين ماده مي‌تواند درمان 70 نوع بيماري باشد زيرا باعث تسكين معده مي‌شود.
همچنين از ايشان نقل شده است كه براي كساني كه درگير فشار و هيجان هستند عدس توصيه شده است و مي‌تواند حرارت زياد بدن را كاهش دهد.
پيامبر اكرم براي كسي كه از قساوت قلب از او سوال كرده بود، عدس توصيه كرده است كه مي‌تواند قلب را نازك كند و آمدن اشك را بيشتر نمايد. خداوند در اين رابطه فرموده است عدس بخورند چراكه عدس غذاي افراد نيك است و مي‌تواند دل را نرم كرده و اشك را در چشمان جاري كند.
پيامبر اكرم در پاسخ به مشكل سوزانده شدن بدن در حمام براثر نوره، عدس را توصيه كرده است كه به حالت پوست كنده آرد شود و مي‌توان آن را با كمك سركه و گلاب استفاده كند.
از سوي امام باقر (ع) بيان شده است كه عدس مي‌تواند براي دختري كه خون حيض او بند نمي‌گردد، از عدس استفاده كند كه برايش مفيد خواهد بود.
همچنين از سوي امام صادق (ع)، عدس براي درد كمر به عنوان يك ماده نفع دهند توصيه شده است.
براي اصحابي كه مشكلات خوني داشتند، سويق عدس توصيه شده است كه مي‌تواند براي جوش آمدگي خون و حرارت مفيد باشد. منظور از سويق عدس، تركيب عدس بوداده شده و اردشده است.
همچنين در روايت و حديثي آمده است كه سويق عدس مي‌تواند در زايل كردن تشنگي و نيز قوت معده مفيد باشد و معده را پاك نمايد.

خواص عدس براي كودكان، ديابت، لاغري + كم خوني 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۹:۱۳ توسط:كاسپين موضوع: نظرات (0)